Strona główna / Blog / Wymiary roll-upów

Wymiary roll-upów

Sylwia Gorzyńska
Brak komentarzy

Rollup reklamowy co raz częściej wykorzystywany jest podczas prowadzenia różnego rodzaju kampanii reklamowych. Najczęściej w celach promocyjnych takich wydarzeń, jak imprezy czy tematyczne eventy. Niejednokrotnie jednak używany jest podczas takich wydarzeń, aby właśnie wypromować markę, produkt, usługę, czy kolejne wydarzenie. Jest to jedna z najprostszych, a przy tym najbardziej efektywnych metod, jakich można użyć w celach promocyjnych.

Roll-up składa się z wydruku reklamowego oraz kasety, w której jest umieszczony wydruk. To właśnie za sprawą tej kasety można taki rollup zwijać i łatwo transportować.

Wymiary roll-upów

Oczywistym jest, że rollup posiada kształt najprościej mówiąc prostokąta. Jakie jednak może posiadać wymiary? Jest to pozornie mało istotna kwestia, ale podczas planowania ostatecznego wyglądu, może okazać się bardzo ważna. Za standardowe wymiary projektu uznaje się:

  • 85cm x 200cm,
  • 100cm x 200cm,
  • 120cm x 200cm,
  • 150cm x 200cm.

Przygotowując projekt można mieć jednak na uwadze bardziej spersonalizowany pod odpowiednie potrzeby rozmiary.

Rodzaje roll-up’ów

Jak z każdym elementem marketingu i tutaj znaleźć można kilka opcji do wyboru. Każda z nich posiada inną specyfikację, cenę, a co za tym idzie, skutek, jaki odniosą podejmowane działania promocyjne. Jakie więc są te rodzaje?

  • Roll-up ekonom – ten rodzaj rollupów należy do najbardziej budżetów, stąd też nazwa ekonomiczny. Ze względu na użyte materiały do stworzenia takiego narzędzia reklamowego, jakość jakim będzie się ono odznaczać pozwala na maksymalnie kilkukrotne użycie. Jest to więc wybór dla tych, którzy potrzebują skorzystać z takiej formy reklamy jednorazowo, ponieważ z każdym kolejnym użyciem, niewygórowana jakość będzie po prostu wychodzić na wierzch, co będzie skutkowało gorszym, niż oczekiwanym efektem. Dodatkowo ekonomiczność w tym przypadku oznacza także, iż wydruk będzie z łatwością przepuszczać światło, co sprawi, że może okazać się mniej czytelny i nie będzie odpowiednio się prezentować przy dużym naświetleniu.
  • Roll-up standard – jest to rodzaj, który zbudowany jest z lepszej jakości materiałów, dzięki czemu jest bardziej wytrzymały i nadaje się do większej ilości użyć. Jest nie tylko solidniejszy w konstrukcji, ale również stabilniejszy. W przeciwieństwie do rodzaju ekonomicznego, tutaj wydruk jest już zwykle jakości, która nie przepuszcza światła, dzięki czemu zdecydowanie lepiej się prezentuje, a lepsza jakość jest widoczna gołym okiem.
  • Roll-up premium – charakteryzują się jeszcze wyższą jakością wykonania, w szczególności jeśli chodzi o solidność kasety. To właśnie ona odpowiada za to, jak stabilna będzie konstrukcja. Poza odpowiednią konstrukcją, ten rodzaj charakteryzuje najlepsze z możliwych wykończenie (jak to się mówi; diabeł tkwi w szczegółach), co pozwala na estetyczny i przyciągający uwagę wygląd.
  • Roll-up dwustronny – dzięki możliwościom, na jaki pozwala ten rodzaj roll upu z grafiką, powierzchnia druku zostaje maksymalnie wykorzystana. Możemy dzięki temu zdecydować, czy chcemy, aby nasza reklama zadrukowana była tylko z jednej strony czy może z dwóch. Dodatkowym plusem tego wyboru jest możliwość zadrukowania jednej strony obrazem, a z drugiej na przykład szczegółowymi informacjami przeznaczonymi dla odbiorcy. Jest to opcja najbardziej kosztowna, jednak pozwala nam na osiągnięcie większych, niż oczekiwane efektów.

Zapraszamy do składania zamówień na druk rollup’ów reklamowych w drukarni Zebra Druk. Oferujemy atrakcyjne ceny oraz wysokiej jakości rollupy.

Wkłady (wydruki) do rollupów

Podczas projektu wybrać musimy nie tylko wymiary roll-up’u oraz rodzaj, ale także wkład jaki zostanie użyty w naszym projekcie reklamy. Wyróżnić możemy dwa wkłady. Pierwszym z nich jest wkład frontlite. Drugim blockout.

Frontlit najczęściej stosowany jest w momencie, gdy chcemy wykorzystać roll up z nadrukiem w zadaszonych pomieszczeniach, w których światło jest stałe i odpowiednio rozproszone. Ten drugi natomiast rodzaj zaleca się stosować na zewnątrz, aby światło, które będzie padać na rollupy, nie sprawiało, iż staną się one nieczytelne. Wkład frontlite charakteryzuje się tym, że jest stworzony z tkaniny, która jest określana jako banerowa. Posiada delikatną strukturę, a wydruki są żywe i w posiadają naturalne kolory.

Z kolei wkład blockout to gładka, półmatowa tkanina wykonana z najwyższej jakości poliestru o wysokiej zawartości bieli. Dodatkowo, posiada specjalną przekładkę blokującą światło. Dzięki temu nawet gdy światło będzie silne i blisko naszego rollupu, to nie zakłóci to w żaden sposób odbioru. Z tego właśnie powodu blockout stosowany jest na zewnątrz, a frontlite wewnątrz budynków.

Zastosowanie roll-upów

Drukowanie rollupów jest jednym z najlepszych sposób na zwiększenie świadomości swojej marki. Odpowiednio przygotowany, przekazuje informacje w przystępny sposób, przyciąga uwagę, a przede wszystkim zapada w pamięć jego odbiorcom. Dodatkowo jest również możliwość zaprezentowania wartości jaką posiada nasza marka. Do podstawowych jednak zastosowań roll upów z grafiką należą:

  • wszelkiego rodzaju prezentacje. Świetnym pomysłem na przekazanie informacji, na której nam zależy publiczności jest właśnie umieszczenie jej na rollupie reklamowym. Nadaje to wartości całej prezentacji, a sam przekaz łatwiej zapada w pamięć i silniej się utwardza w świadomości odbiorcy,
  • akcje promocyjne. W momencie, gdy chcemy wypromować markę, produkt czy też konkretną usługę, taki roll up jest dobrym sposobem reklamowym. Łatwo go zauważyć, jasno przekazuje wiadomość i jest skuteczny, co z kolei sprawia, że nasze zyski niejednokrotnie wędrują zdecydowanie wyżej, aniżeli oczekiwaliśmy,
  • eventy,
  • imprezy,
  • przykładem wykorzystania tej formy reklamy są też restauracje, które bardzo często właśnie w taki sposób ściągają do siebie klientów.

Co powinien zawierać projekt graficzny roll-up’a

Odpowiednio przygotowany roll up z grafiką powinien przede wszystkim wzbudzać zainteresowanie odbiorcy. Dlatego też grafika powinna być w żywych kolorach, a informacje zawarte na rollupie reklamowym powinny być dobrze widoczne. Warto jest również podzielić obszar druku na dwa obszary, dzięki czemu jeden przeznaczony będzie na przyciągającą uwagę grafikę, natomiast drugi, gdy odbiorca już zatrzyma się, aby uważniej przyjrzeć nadrukowi ma sprawić, aby informacja została przekazana w odpowiedni sposób. Należy zawrzeć w niej najważniejsze informacje w sposób jasny i przejrzysty. Dzięki temu to, co chcemy przekazać zostanie zapamiętane i zwiększy nasze szanse na przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej.

Reklama powinna także odpowiadać oczekiwaniom jej odbiorców. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, dla kogo tworzona jest ta forma prezentacji. Jeżeli reklama ma dotrzeć do ludzi młodych, to nie może być nudna. Powinna być raczej rzucająca się w oczy i kolorowa. Warto pokusić się także o humor, który pomaga trafić do młodych ludzi.

Warto jest także zadbać o to, aby reklama w odpowiedni sposób kształtowała pragnienia odbiorców. Przecież nie każdy z tych, którzy zobaczą naszą reklamę szukają właśnie tego, co mamy do zaoferowania. Musimy więc zastanowić się, w jaki sposób możemy dotrzeć do wybranej przez nas grupy odbiorców. Dzięki temu możemy nie tylko ich zainteresować swoją ofertą, ale również sprawić, aby chcieli podjąć decyzję.

Jak więc widać, odpowiednio przygotowany rollup w odpowiedniej specyfikacji może nie tylko wzbudzić zainteresowanie przechodniów, ale także sprawić, że podejmą oni korzystną dla nas decyzję. Rozmiar i jakość to podstawa udanej reklamy, jednak równie ważne jest to, co jest na niej zawarte oraz w jaki sposób zaprezentowane.

Udostępni:
Napisz komentarz