Strona główna / Blog / Wymiary billboardów

Wymiary billboardów

Sylwia Gorzyńska
Brak komentarzy

Każdy przedsiębiorąca wie, że porzekadło mówiące o tym, że: reklama dźwignią handlu, jest od lat w pełni zgodne z prawdą. Istnieją różne nośniki reklam, wśród nich znajdują się formy reklamy wykazujące większą skuteczność w oddziaływaniu na odbiorcę. Formy reklamy można podzielić na te stosowane wewnątrz (indoor) oraz te stosowane na zewnątrz (outdoor). Jedną z najskuteczniejszych reklam stosowanych na zewnątrz jest bilbord reklamowy. Choć billboardy od dawna są stosowane w celach reklamowych to niezmiennie cieszą się dużą popularnością.

Rozmiary billboardów reklamowych

Billboard reklamowy, jak już wcześniej wspominano to jedna z form reklamy typu outdoor. Mianem billboardów określa się dużych rozmiarów tablicę, baner lub plakat reklamowy. Większość z nas każdego dnia widzi billboardy w przestrzeni miejskiej np. na ścianach budynków lub na odpowiednio przystosowanych do tego celu słupach. Nic w tym dziwnego, gdyż jest to forma reklamy, której dosłownie trudno nie zauważyć. Jest to doskonała metoda przyciągnięcia uwagi i zainteresowania potencjalnego klienta.

Obecnie na rynku istnieje pięć standardowych wymiarów billboardów, które w Polsce cieszą się dużą popularnością:

  • standardowy format europejski o wymiarach: 504cm x 238cm, czyli 12 m²,
  • billboard o wymiarach: 400cm x 300cm, czyli 12m²,
  • billboard o wymiarach: 600cm x 300cm, czyli 18 m²,
  • billboard o wymiarach: 12m x 3m, czyli 36 m²,
  • billboard o wymiarach: 12m x 4m – 48 m².

Choć wybór wymiarów billboardów jest duży to warto wiedzieć, że musi być on odpowiednio dopasowany do konkretnych potrzeb. Należy również pamiętać, że im większa jego powierzchnia, tym wyższa cena wydruku billboardu. Główną cechą i zaletą bilbordów jest możliwość dużej rotacji eksponowanych treści. Koszt wydruku w billboardu w formacie europejskim – 150-200 zł netto. Usługi naszej drukarni obejmują druk na specjalnym papierze blueback.

Jak wybrać odpowiedni rozmiar?

W przestrzeni publicznej billboardy często są montowane na specjalnie przegotowanych do tego celu konstrukcjach szkieletowych. Wówczas tego typu konstrukcję nazywamy euro billboardem. Zaletą euro billboardów jest możliwość łatwej zmiany ich lokalizacji. Jest to ważne ponieważ odpowiedni rozmiar billboardu jest ściśle związany z jego docelową lokalizacją. Odbiorca powinien swobodnie i bez problemu odczytać komunikat reklamowy.

Wymiary billboardów muszą wypisywać się w infrastrukturę otoczenia, jednocześnie nie ginąc na jej tle. Oczywiście z punktu widzenia marketingowego korzystna lokalizacją to taka, w której panuje duże natężenie ruchu, a potencjalni odbiorcy mają możliwość zapoznania się z komunikatem. Gdy billboard reklamowy zostanie zamieszczony w miejscu mało uczęszczanym nie spełni swojej funkcji, gdyż nie dotrze do odbiorców.

Gdzie najlepiej umieścić billboard reklamowy?

Kolejnym dylematem pojawiający się zaraz po rozmiarze billboardu reklamowego jest jego umiejscowienie. Czasami może zdarzyć się taka sytuacja, że korzystna lokalizacja dla naszego billboardu jest już zajęta bądź istnieje na niej wiele konkurencyjnych reklam. Wówczas musimy rozważyć inną lokalizację bądź rozważyć opcję double billboard. Jest to billboard zawierający efekty specjalne. Efektem specjalnym może być np. dodatkowe oświetlenie, format dwukrotnie większy od standardowego billboardu, efekt 3D.

Zastosowanie dodatkowych elementów przyciągających wzrok odbiorcy pozwala nawet niewielkim billboardom reklamowym na skuteczne dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Natomiast wybierając lokalizację dla swojej reklamy outdoorowej warto rozważyć okolice skrzyżowań, np. za światłami sygnalizacji świetlnej. Zarówno kierowcy, jak i piesi czekający na zielone światło będą mogli skupić swoją uwagę na naszej reklamie.

Co najlepiej umieścić na billboardzie reklamowym?

Billboardy reklamowe doskonale sprawdzają się w akcjach promocyjnych niemal w każdej branży. Jednakże warto wiedzieć, że przekaż reklamowy na billboardzie powinien być dopasowany do potrzeb odbiorcy. Odbiorca zapoznaje się z treścią billboardu tylko przez chwilę. Zatem treść i informacje na nim powinny być przede wszystkim: krótkie, czytelne. Co więcej warto zadbać o obrazowy przekaz informacji.

Zastosowanie na billboardzie odpowiednich barw oraz obrazów graficznych może przyciągnąć uwagę odbiorcy, ale musi być przemyślane. Zarówno kolory, jak i grafiki nie powinny przysłaniać i zakłócać prezentowanego komunikatu reklamy. Jeśli reklama jest czytelna i dobrze się prezentuje zostanie lepiej odebrana, a co za tym idzie lepiej zapamiętana przez odbiorcę. Każdy odbiorca to nasz potencjalny klient.

Choć billboardy świetnie sprawdzają się jako nośniki reklamy outdoorowej to, aby mogły dotrzeć do dużej ilości odbiorców muszą spełniać pewne kryteria. Jak powyżej wspomniano bardzo ważny jest wymiar billboardu, jego lokalizacja oraz prezentowana treść. Co więcej wszystkie te kryteria należy również dopasować do posiadanego budżetu, jaki mamy zamiar przeznaczyć na tego typu reklamę. Dokładna analiza i odpowiednia może sprawić, że stworzymy billboard, który stanie się idealnym środkiem lokalnej promocji niezależnie od branży.

Udostępni:
Napisz komentarz